Finał wielkiego starcia w segmencie E: BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo [cz.5]

Finał wielkiego starcia w segmencie E: BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo [cz.5]

Mariusz Zmysłowski
8 kwietnia 2016

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po czterech pojedynkach, przyszedł czas na wielkie starcie. Ostateczna rozgrywka w segmencie E odbędzie się między przedstawicielami Włoch, Japonii, Szwecji i Niemiec. Decyzję o tym, kto zwycięży, ponownie oddajemy w Wasze ręce.

Podsumowanie dotychczasowych zmagań

Przypomnijmy, że pary, w których spotkali się przedstawiciele ośmiu marek, zostały przez nas na początku wylosowane. Następnie to Wy decydowaliście, komu należy się tytuł zwycięzcy. W pierwszej rundzie zmierzyło się Volvo S90 z Mercedesem-Benzem Klasy E. Pojedynek był tu bardzo wyrównany. Volvo wygrało uzyskując 50,39 proc. głosów. W drugim pojedynku starło się dwóch mocarzy w kategorii dynamicznego stylu: Maserati Ghibli i Jaguar XF. Chociaż przypuszczaliśmy, że będzie to wyrównana walka, było wręcz przeciwnie - różnice były tu największe w całym turnieju. Maserati wygrało zdobywając aż 75,15 proc. głosów.

Niewiele mniejszą przewagę uzyskało w trzecim pojedynku BMW Serii 5, które wygrało z Infiniti Q70 zdobywając 71,01 proc. głosów. Najświeższym, bo ubiegłotygodniowym starciem była bitwa Lexusa GS i Audi A6. Mimo znacznie większej popularności niemieckiego auta segmentu E w Polsce, zwycięstwo odniósł przedstawiciel Japonii. Na Lexusa głosowało 57,77 proc. z Was.

Warto dodać, że największe emocje wzbudził pojedynek Maserati i Jaguara. To tutaj zostawiliście najwięcej komentarzy.

Teraz przyszedł czas na ostateczne rozstrzygnięcie. Z północy naciera najnowsze w stawce Volvo S90. Z odległej Japonii do starcia staje Lexus GS. Reprezentantem słonecznych Włoch będzie Maserati Ghibli. Przedstawicielem naszych zachodnich sąsiadów zostało BMW Serii 5. To interesujące rozstrzygnięcie, ponieważ to właśnie Niemcy mieli największą stawkę reprezentantów w tym turnieju, więc teoretycznie ich szanse były większe niż u innych regionów.

BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo - porównanie wymiarów

Pod względem wymiarów najlepiej wypadło BMW Serii 5. Co prawda Maserati Ghibli również zaliczyło kilka zielonych wyróżnień, oznaczających, że jest to wymiar najlepszy względem konkurentów, jednak to bawarski sedan wypada najlepiej w ważniejszej kwestii. Naturalnie najistotniejsze jest wnętrze, dlatego w porównaniu najlepiej wypada właśnie Seria 5.

Ewidentnie pod względem wymiarów od reszty konkurencji odstaje Lexus GS. Zebrał większość czerwonych wyróżnień. Tylko w kategorii wysokości najgorzej wypadło Volvo S90. Nie przełożyło się to jednak na złe wyniki w kwestii rozmiarów wnętrza, a to najważniejsze.

BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo - porównanie wymiarów
Wymiary w mmBMW Serii 5Lexus GSMaserati GhibliVolvo S90
Długość4907488049714963
Wysokość1464145514611443
Szerokość bez lusterek1860184019451890
Rozstaw osi2968285029982941
Szerokość kabiny na wysokości ramion z przodu1518145514681460
Szerokość kabiny na wysokości ramion z tyłu1485141514351420
Odległość od siedziska do dachu z przodu10289659861027
Odległość od siedziska do dachu z tyłu973960986961

BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo - zobacz jak wyglądają od zewnątrz

BMW Serii 5
BMW Serii 5
Lexus GS
Lexus GS
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Volvo S90
Volvo S90
BMW Serii 5
BMW Serii 5
Lexus GS
Lexus GS
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Volvo S90
Volvo S90

BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo - zobacz jak wyglądają od wewnątrz

BMW Serii 5
BMW Serii 5
Lexus GS
Lexus GS
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Volvo S90
Volvo S90
BMW Serii 5
BMW Serii 5
Lexus GS
Lexus GS
Maserati Ghibli
Maserati Ghibli
Volvo S90
Volvo S90

BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo - porównaj ceny i wybierz

Pod względem cenników na tle konkurencji wyróżniają się BMW i Volvo. Obydwie marki mają szeroką ofertę z różnymi wariantami napędowymi. Na dodatek dysponują jednostkami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydami. Jest tu więc wszystko, w różnych wariantach mocowych.

Maserati z kolei ma ofertę niezbyt bogatą, ale jedyne wersje, które dostaniemy u Włochów to naprawdę mocne silniki. Nie znajdziemy tu jednak hybryd. Lexus z kolei nie dysponuje żadnym dieslem. Oferuje za to dwa typy napędów hybrydowych.

Najniższą kwotą otwierającą cennik danego modelu jest 171 600 zł za 150-konnego diesla w Volvo. Najwyższa naturalnie znajduje się w cenniku Maserati. 275-konny diesel startuje tu od 308 900 zł.

BMW vs Lexus vs Maserati vs Volvo - porównanie cen
Moc / CenaBMW Serii 5Lexus GSMaserati GhibliVolvo S90
Podstawowy diesel150 KMBrak diesli w ofercie Lexusa275 KM150 KM
184 200 zł308 900 zł171 600 zł
Topowy diesel381 KMj.w.235 KM
383 100 zł 233 200 zł
Podstawowy silnik benzynowy184 KM245 KM330 KM254 KM
188 200 zł199 600 zł369 800 zł218 900 zł
Topowy silnik benzynowy450 KMj.w.410 KM320 KM
363 900 złj.w.436 300 zł274 400 zł
Hybryda340 KM

181 KM

345 KM

Brak hybryd w ofercie Maserati407 KM
305 300 zł

212 800 zł

275 000 zł

330 500 zł

Oddaj głos w ankiecie:

[polldaddy]9379060[/polldaddy]

Źródło artykułu:WP Autokult
BMWLexusMaserati
Komentarze (36)