Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po ubiegłorocznej premierze modelu 124 Spider, Fiat wprowadza auto na polski rynek. Zamówienia można składać już teraz.
Pod maską nowego roadstera z Włoch, będącego bliskim krewnym Mazdy MX-5, pracuje 1,4-litrowy silnik MultiAir. 16-zaworowa jednostka benzynowa rozwija 140 KM i 240 Nm. Parametry te trafiają na tylną oś przez 6-stopniową skrzynię biegów. Ten zestaw pozwala osiągnąć 100 km/h w 7,5 s. Prędkość maksymalna Fiata 124 Spider wynosi 215 km/h.
Podstawowa odmiana nie będzie miała żadnego przydomka. Katalog otworzy po prostu 124 Spider. Jego cena bazowa ma wynieść 110 tys. zł. Co dostaniemy w tej cenie?
Więcej otrzymamy w wersji 124 Spider Lusso. Będzie to jednocześnie topowa, przynajmniej na razie, póki na rynku nie pojawi się Abarth, odmiana tego wozu. Dopłata do wersji Lusso wynosi równe 7 tys. zł. Co pojawi się na pokładzie Fiata 124 Spider oprócz tego, co otrzymujemy już w standardzie?
Tego typu roadstery mają jedno, podstawowe zadanie. Mają dostarczać maksimum frajdy z jazdy za minimalną cenę. Ta zasada może być problemem dla Fiata. Dlaczego? Bazuje on na legendarnym już modelu Mazdy - MX-5. Sęk w tym, że japoński producent proponuje nam mnóstwo frajdy i równie atrakcyjne opakowanie, co w przypadku Fiata za kwotę od 89 900 zł.
Za ponad 20 tys. zł mniej dostaniemy 1,5-litrowy silnik o mocy 131 KM, który rozpędza MX-5 do 100 km/h w 8,3 s. Mało? Za kwotę 96 900 zł (wciąż mniej niż w przypadku 124 Spider) dostaniemy 2-litrowy, wolnossący motor rozwijający 160 KM i rozpędzający Mazdę do 100 km/h w 7,3 s. W standardzie z tym silnikiem otrzymujemy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, rozpórkę kielichów przedniego zawieszenia, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, światła LED z tyłu i z przodu, radio z MP3 i portami USB, wyświetlacz 7-calowy, Bluetooth, klimatyzację, tempomat, 17-calowe felgi aluminiowe, immobiliser, przednie i boczne poduszki bezpieczeństwa i wiele innych dodatków.
Wciąż chcecie więcej? Wersja SkyPassion, czyli druga w szeregu w MX-5 kosztuje z 2-litrowym motorem 103 900 zł. Dostaniemy w niej dodatkowo podgrzewane fotele, klimatyzację automatyczną, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, tapicerkę skórzaną, radio cyfrowe, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu. To wszystko wciąż taniej niż podstawowy 124 Spider.
Przyznam, że trochę żałuję, że Fiat tak wycenił swojego roadstera. Podczas salonu samochodowego w Genewie oglądałem ten wóz z przyjemnością - jest bardzo udany stylistycznie i nie wątpię, że znajdą się tacy, którym włoska propozycja będzie podobać się bardziej niż Mazda. To jednak nie zmieni faktu, że japoński roadster jest wyraźnie lepiej wyceniony i przyciągnie do siebie osoby szukające nowego kabrioletu w rozsądnych pieniądzach skuteczniej niż Fiat.