Face lifting Audi A4 - pięć powodów, dla których to jedna z najważniejszych premier sezonu

Face lifting Audi A4 - pięć powodów, dla których to jedna z najważniejszych premier sezonu

Mateusz Żuchowski
27 września 2019

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Międzynarodowe Targi Samochodowe we Frankfurcie tradycyjnie stanowią pokaz siły niemieckich producentów. Szczególnie dobrze widać to w tym roku na stoisku Audi, gdzie na spektakularnej wystawie trzydziestu modeli marki doliczyłem się aż siedemnastu nowości. Najwięcej czasu poświęciłem tej najważniejszej z perspektywy polskiego rynku: nowej odsłony Audi A4.

Jeśli frankfurckie targi stanowią pokaz siły niemieckich marek samochodów, to w tej chwili mało która z nich może równać się siłą z Audi. Gigant segmentu premium z Ingolstadt w tym roku w halach Frankfurt Messe prezentuje zapierające dech w piersiach stoisko, na którym już teraz można zobaczyć, co nas czeka w najbliższych miesiącach i latach.

Jak dowodzą takie modele jak koncepcyjny, elektryczny crossover AI:TRAIL, bolid Formuły E o nazwie e-tron FE06, supersportowy RS 6 czy też odmłodzony SUV Q7, nowe Audi będą niesamowicie zaawansowane technologicznie, bardzo komfortowe w codziennej eksploatacji, ale i jak zawsze dynamiczne oraz ekologiczne.

Elektryczny crossover AI:TRAIL
Elektryczny crossover AI:TRAIL© Fot. Materiały Prasowe Audi

W tak doborowym towarzystwie nowych gwiazd motoryzacji ważną premierę ma model już znany kierowcom na całym świecie - przynajmniej w teorii. To gruntownie zmodernizowana odsłona Audi A4, jednego z najpopularniejszych modeli tej marki na polskim rynku, będącego także liderem swojego segmentu i jednym z tych samochodów, dzięki którym sloganową „przewagę dzięki technice” może poczuć najszersza grupa odbiorców.

Nowa generacja Audi A4 ma pokazać swoją przewagę nad konkurencją solidną porcją wyszukanych technologii. Polscy kierowcy już od jesieni tego roku, gdy nowe A4 wyjedzie na nasze drogi, będą mogli korzystać z niesamowitych, zaskakująco przydatnych, a czasem wręcz niewiarygodnych rozwiązań, jakie oferuje ten model. Oto najciekawsze z tych, które udało mi się poznać podczas pierwszego kontaktu z tym modelem we Frankfurcie :

Obraz
© Fot. Materiały Prasowe Audi

Światła Matrix LED nowej generacji

Zmodernizowane A4 wyróżnia się jeszcze świeższym i bardziej wyrazistym wyglądem nadwozia. Największą rolę w tym projekcie odgrywają odważnie, futurystycznie zarysowane światła, które już od paru lat stanowią prawdziwą specjalność Audi. W nowym A4 znajdziemy jeszcze efektowniej wyglądający i wydajniejszy zestaw standardowo wykonany w technologii LED.

Obraz
© Fot. Materiały Prasowe Audi

Interfejs MMI Touch

Obok nowych materiałów i możliwości wykończenia, główną nowość w kabinie stanowi jeszcze bardziej rozbudowany i efektowniej wyglądający zestaw multimedialny. W nowym A4 można poczuć się teraz jak w topowych, najbardziej zaawansowanych technicznie modelach Audi.

Obraz
© Fot. Materiały Prasowe Audi

Zza kierownicy prowadzący samochód ma do dyspozycji wirtualny kokpit, czyli ekran Full-HD wypełniający deskę rozdzielczą przekątną 12,3 cala, rozbudowany wyświetlacz przeziernikowy na szybie (tzw. head-up display) oraz duży ekran dotykowy na konsoli środkowej.

Dzięki nim obsługa A4 jest nie tylko efektowna, ale i zdecydowanie szybsza oraz bardziej intuicyjna. Działający bez żadnych opóźnień, przejrzysty interfejs obsługuje się tak jak typowe smartfony. Nowy interfejs MMI można obsługiwać pisząc wyrazy po ekranie (celnie uzupełniane przez system), a także głosowo. A4 rozumie on wiele zwrotów z języka potocznego i odpowiada na nie w naturalny sposób.

Obraz
© Fot. Materiały Prasowe Audi

Komunikacja z innymi samochodami i infrastrukturą drogową

Debiutujące sedan i kombi Audi są stale połączone z chmurą danych, co otwiera znajdujące się na pokładzie systemy na zupełnie nowy poziom możliwości. To z kolei daje kierowcy tego modelu przewagę dostępu do informacji, dzięki którym oszczędza nerwy, czas i pieniądze.

Technologie Audi connect i Audi connect plus sprawiają, że nowe modele tej marki potrafią komunikować się na drogach ze sobą i wzajemnie ostrzegać na przykład przed pojawiającymi się niebezpieczeństwami, utrudnieniami czy też wcześniej nieobecnymi znakami drogowymi. Dzięki tej działającej autonomicznie sztucznej inteligencji właściciele Audi posiadają przewagę nad użytkownikami popularnych map czy innych aplikacji.

Obraz
© Fot. Materiały Prasowe Audi

Komunikacja między samymi samochodami to dla Audi już mało. Nowe A4, już wkrótce, będzie potrafiło pobierać dane z otaczającej infrastruktury drogowej. W efekcie po raz pierwszy w historii w modelu tym będzie można korzystać z bardzo sprytnego systemu, który posiada wiedzę o sygnalizacji świetlnej w wybranych miastach, w których sieć dostępu pozwoli na tę integrację.

Na desce rozdzielczej, w polu widzenia kierowcy, będzie wyświetlany zegar odmierzający czas do końca trwania czerwonego światła, a następnie optymalna prędkość, która pozwoli przejechać kolejne skrzyżowanie ze światłami bez zatrzymywania się. Rozwiązanie to należy docenić podwójnie, ponieważ nie tylko podnosi komfort jazdy, ale i ogranicza ilość spalin w miastach.

Obraz

Funkcje na żądanie

W nowym A4 zadebiutuje jeszcze jedno bardzo ciekawe rozwiązanie o nazwie "Funkcje na Żądanie". Dzięki niemu właściciele tego modelu w niedalekiej przyszłości, będą mogli dowolnie doposażać zestaw multimedialny auta w nowe opcje - trochę tak jak aktualizuje się telefon czy zamawia nowe kanały w telewizji kablowej.

Na razie producent przewiduje trzy takie funkcje: system MMI plus, radio cyfrowe DAB+ i Audi Smartphone Interface. Będzie je można zamówić zdalnie i będzie można je też najpierw przetestować podczas miesięcznego okresu próbnego.

Obraz
© Fot. Materiały Prasowe Audi

Mocarne, zelektryfikowane silniki

Nowe A4 wjedzie na polski rynek z szeroką gamą nowoczesnych, ekologicznych silników. Spośród sześciu dostępnych jeszcze w tym roku, aż połowa będzie w pewnym stopniu zelektryfikowana. Zawarte w układach napędowych nowoczesne rozwiązania pozwoliły ograniczyć zużycie paliwa oraz emisję spalin oraz zwiększyć komfort jazdy.

Obraz
© Fot. Materiały Prasowe Audi

Obok wybieranych coraz chętniej przez polskich klientów, oszczędnych jednostek benzynowych o mocy od 150 do 245 KM, w gamie pojawia się silna reprezentacja słynnych silników TDI. Tworzy ją doskonale znana polskim klientom jednostka 2.0 TDI o mocy od 136 do 190 KM.

Audi jest jednym z niewielu producentów, którzy potrafią stworzyć silniki sześciocylindrowe spełniające najnowsze, surowe normy emisji spalin Euro 6d. To wybór dla najbardziej wymagających klientów. Dobrym przykładem jest model S4 TDI - moc 347 KM zapewnia naprawdę temu samochodowi naprawdę fenomenalne osiągi.

Obraz
© Fot. Materiały Prasowe Audi

Moje pierwsze wrażenia po spotkaniu z nowym Audi A4 na targach IAA napawają optymizmem. Mogę więc z czystym sumieniem polecić kontakt z tym samochodem na własną rękę i osobiste sprawdzenie potencjalnego hitu klasy średniej, który już teraz dostępny jest w polskich salonach.

Partnerem treści jest Audi

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/129]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (17)