Chrysler PT Cruiser

Chrysler PT Cruiser

Model PT Cruiser został zaprezentowany w 2000 roku jako samochód na rocznik 2001. Auto to występuje jako 5-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowy kabriolet. Do produkcji tych Chryslerów wykorzystano linie produkcyjne zlokalizowane w Meksyku i Austrii. Początkowo pojazd miał być sprzedawany pod marką Plymouth. W projekcie wykorzystano płytę podłogową PT. Do powstania samochodu w głównej mierze przyczynił się Bryan Nesbitt, którego późniejszym projektem był Chevrolet HHR. Można się dopatrzeć podobieństw między tymi dwoma autami. PT Cruiser został zakwalifikowany do segmentu C.

  • Chrysler PT Cruiser zadebiutował w 2000 roku. Samochód można było nabyć w dwóch typach nadwozia: 2-drzwiowy kabriolet lub 5-drzwiowy hatchback
  • Cruiser był dostępny z silnikiem benzynowym 2.0 i 2.4 l lub diesla o pojemności 2.1 l. Najlepiej prezentowała się jednostka R4 2.4 Turbo o mocy 218 KM, która do setki rozpędzała się w 7.5 sekundy
  • Chrysler PT Cruiser jest mało awaryjny, lecz gdy wystąpią w nim usterki mogą być kosztowne w naprawie
  • Auto wewnątrz prezentuje się znacznie gorzej. Kokpit jest w większości wykonany ze średniej jakości, plastikowych elementów
  • Produkcja PT Cruisera zakończyła się w 2010 roku
[1/5] Chrysler PT Cruiser zadebiutował w 2000 roku. Samochód można było nabyć w dwóch typach nadwozia: 2-drzwiowy kabriolet lub 5-drzwiowy hatchback

Model ten cechuje się bardzo ciekawą bryłą nadwozia oraz nietuzinkową stylistyką. Utrzymany w stylu retro, ma pokaźnych rozmiarów kabinę oraz maskę w kształcie klinu. Podłużny przód samochodu wieńczy grill. Lampom przednim nadano owalny kształt. Reflektory tylne umiejscowione w nadkolach okalających spory tył są owalne. Klapa bagażnika schodzi pod dużym kątem, upodobniając tę część bryły auta do sześcianu.

Wnętrze samochodu zostało zaprojektowane dość prosto. Jakość materiałów wykończeniowych nie stoi na najwyższym poziomie. W kokpicie przeważają elementy wykonane z plastiku, co skutkuje wrażeniem braku elegancji auta. Wysoko i wąsko rozmieszczone podłokietniki mogą powodować uczucie dyskomfortu u pasażerów. Godna pochwały jest jednak ergonomia auta. Dużo schowków i uchwytów oraz intuicyjne rozmieszczenie przyrządów na tablicy rozdzielczej ułatwiają użytkowanie samochodu. Jedynym zaskoczeniem jest umiejscowienie przycisków do elektrycznego sterowania szybami: przednimi oknami steruje się z konsoli środkowej, a podróżujący z tyłu muszą sięgnąć między fotele przednie. W aucie brakuje komputera pokładowego. Liczba miejsc wynosi 5. Dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie projektanci przeznaczyli zadowalającą ilość przestrzeni, choć po samochodzie o tych gabarytach można by spodziewać się więcej. Na rynek wprowadzono bardzo wiele różnych wersji wyposażenia, takich jak: Limited, Touring, GT, Dream Cruiser Series czy Walter P.

W sprzedaży dostępne były wersje z silnikami benzynowymi o pojemności od 1,6 do 2,4 l oraz wysokoprężnymi 2,2 CRD. W zależności od zamontowanej jednostki napędowej model ten miał moc od 115 do 220 KM. Najmocniejszymi silnikami były 2,4-litrowe silniki z zapłonem iskrowym i turbodoładowaniem. Dostępne są dwie skrzynie biegów: 5-biegowa przekładnia manualna oraz 4-przełożeniowa skrzynia automatyczna. Na rynku auto występuje tylko w wersji z napędem na przednią oś. Samochód w teście bezpieczeństwa Euro NCAP zdobył 3 gwiazdki (maksymalnie można uzyskać 5).

Chrysler PT Cruiser występował w wielu wersjach limitowanych, takich jak: Flames, Woodie, PT Dream Cruiser (Seria 1, 2, 3, 4 oraz 5) czy Street Cruiser Route 66. W 2006 aktualizacji poddano wersję podstawową, w ramach której zmieniono nieznacznie wygląd pasa przedniego, przeprojektowano lampy przednie oraz tylne. Wewnątrz również wprowadzono parę innowacji. Na konsoli centralnej pojawił się zegar analogowy, zmieniła się też jakość materiałów wykończeniowych. System audio wzbogacono o wejście dostosowane do podłączenia odtwarzacza MP3. Ponadto wzmocniono jednostki napędowe. W modelach produkowanych od 2007 roku zaczęto instalować tempomat oraz udostępniono dodatkowe opcje wyposażenia, takie jak: radio satelitarne, niestandardowe poduszki powietrzne oraz bardziej zaawansowany system antywłamaniowy.

Produkcję PT Cruisera zakończono w 2010 roku. Należy on do dobrze wyciszonych samochodów. Jazda tym autem jest dosyć dynamiczna, ale komfort jazdy pozostawia wiele do życzenia. Model ten ze względu na oryginalną stylistykę rzadko kiedy pozostaje niezauważony na drodze. Najlepszą opinią cieszą się w PT Cruiserze silniki benzynowe o pojemności 2,0 i 2,4 l, jednak są one nieekonomiczne. Najrozsądniejszym wyborem, biorąc pod uwagę kompromis między osiągami i spalaniem, jest 150-konny diesel. W silnikach CRD najczęściej dochodzi do pęknięcia węża łączącego intercooler z kolektorem ssącym. Bez względu na wybraną jednostkę najczęściej spotykanymi awariami w tym modelu są uszkodzenia wysprzęglika hydraulicznego. Wadą auta jest również słaba widoczność zza kierownicy. PT Cruiser to auto stosunkowo mało awaryjne, jednak jeśli przydarzy się jakaś usterka, będzie ona kosztowna w naprawie.

Używany Chrysler PT Cruiser - typowe awarie i problemy
Zapisz na później