BMW X6 M

BMW X6 M jest osobowym samochodem w typie Coupe SUV należącym do segmentu wyższej klasy, który od 2007 roku produkowany jest przez koncern BMW. Auto doczekało się dwóch generacji w kolejno 2014 i 2019 roku, a za jego największą konkurencję uważa się modele Infiniti FX oraz Acura ZDX.

  • BMW X6 M dzięki wysokoprężnym silnikom osiąga prędkość maksymalną w wysokości ok. 240 km/h.
  • BMW X6 M posiada agresywną stylistykę połączoną z wysokiej jakości wnętrzem.
[1/2] BMW X6 M dzięki wysokoprężnym silnikom osiąga prędkość maksymalną w wysokości ok. 240 km/h.Źródło zdjęć: © http://wheelsage.org/Porlamfer

BMW X6 M - historia

BMW X6 M na rynku zadebiutowało w 2007 roku będąc pierwszym SUV-em Coupe w historii marki w klasie premium. Pojazd otrzymał wewnętrzne oznaczenie E71 i E72 (wersja hybrydowa), a jego debiut odbył się podczas motoryzacyjnych targów we Frankfurcie (2007 rok). Pierwszy lifting przeprowadzony został w 2010 roku, kiedy zmieniono przednie reflektory, LED-owe diody oraz przeprojektowano tylne lampy ze zderzakami. Dodano również całkiem nowy 3-litrowy silnik z mocą na poziomie 381 KM. Trzy lata później BMW przedstawiło nową wersję nazwaną M, która obejmowała nowy przedni splitter w całości wykonany z włókna węglowego z 21-calowymi felgami stworzonymi ze stopów lekkich. Oprócz tego auto wyposażone zostało w nieduży spojler oraz dyfuzor wykorzystujący cztery końcówki układu wydechowego, a wnętrze pojazdu wyścielone zostało czarną i czerwoną skórą, która pokrywała deskę rozdzielczą oraz inne elementy w tym fotele. W przypadku napędu zastosowano natomiast silnik V8 z pojemnością na poziomie 4.4 litra i mocą 555 KM. Dzięki temu BMW X6 M do setki przyspieszało w ok. 6 sekund osiągając prędkość maksymalną w granicach 250 km/h.

BMW X6 M – stylistyka

BMW X6 M posiada innowacyjne elementy w stosunku do innych modeli z serii BMW X. Jego przedni zderzak wyróżnia się powiększonymi wymiarami, które zostały polakierowane i wysunięte do przodu w stosunku do całego nadwozia. Zestawiono go z wlotami powietrza, którymi przepuszczane jest powietrze służące do chłodzenia jednostki. Boczne strony auta pokrywają szyby umieszczone niżej w stosunku do wcześniejszego modelu, a umieszczone pośrodku konstrukcji słupek B łączy charakterystyczne dla modeli BMW załamanie, które przechodzi w linie kończące się na błotniku, co optycznie wydłuża konstrukcję pojazdu nadając jej kształt klina. BMW X6 M z tyłu pokrywa szeroka szyba oraz dwie końcówki układu wydechowego, a wnętrze oparte jest o projekt popularnego BMW X5. Wyróżnia je deska rozdzielcza, która została wyposażona w oparcia na kolana, a pokryta skórą kierownica posiada wielofunkcyjne przyciski i łopatki do manualnej zmiany biegów. Ponadto a aucie zastosowano system Dynamic Performance Control, który pozwala kontrolować osiągi i optymalizować zawieszenie oraz napęd X-drive, który przełożony został na obie osie.

BMW X6 M – dane techniczne

BMW X6 M w zależności od wersji wyposażony został w jednostki 4, 6 i 8-cylindrowe, które obsługiwała 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Napęd przełożony został na obie osie, co ułatwiało jazdę w trudniejszych warunkach po mokrych i oblodzonych drogach.

BMW X6 M – spalanie/osiągi

BMW X6 M dzięki zastosowaniu mocnych jednostek z nawet 8-cylindrami uzyskiwał prędkość maksymalną w wysokości nawet 240 km/h do pierwszej setki rozpędzając się w ok. 6 sekund. To wszystko miało swoje bezpośrednie przełożenie na parametry spalania, według których BMW X6 M zużywał ok. 19 l/100 km podczas jazdy po mieście, co zmniejszało się do ok. 12 l/100 km w trasie i utrzymywało się na poziomie 16 l/100 km w modelu mieszanym.

BMW X6 M – wymiary

BMW X6 M zaliczany jest do SUV-ów należących do segmentu E osiągając długość na poziomie 4909 mm, przy szerokości 1989 mm oraz wysokości na poziomie 1702 mm. Osie pojazdu rozstawione zostały na odległość 2933 mm, a masa całkowita pojazdu osiągnęła wartość 2025 – 2185 kg. Co więcej producenci zdecydowali się wyposażyć BMW X6 M w zbiornik paliwa z pojemnością aż 85 litrów, co sprawia, że auto doskonale sprawdza się podczas dłuższych podróży międzymiastowych bez konieczności częstego zatrzymywania się na dodatkowe tankowanie. Oprócz tego nie sposób nie wspomnieć o jednym z większych atutów BMW X6 M, którym był przestronny bagażnik mieszczący ok. 550 – 1525 litrów o ładowności do 715 kg.

BMW X6 M – wyposażenie

BMW X6 M w podstawowej wersji wyposażony został m.in. w: aluminiowe felgi, wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, odtwarzacz CD, radio FM/AM, centralny zamek, immobilizer, rozbudowany system głośników audio oraz szeroką deskę rozdzielczą i dodatkowe podświetlenie zegarów.

BMW X6 M – bezpieczeństwo

BMW X6 M został pozytywnie oceniony pod względem wskaźników bezpieczeństwa, co znalazło swoje odzwierciedlenie w testach zderzeniowych. Było to możliwe dzięki wyposażeniu, w którego skład wchodziły m.in.: wspomaganie układu hamowania, asystent pasa ruchu, elektrycznie regulowane fotele i zagłówki umożliwiające ustawienie odpowiedniej pozycji w stosunku do modelu jazdy, wzmacniane pasy bezpieczeństwa, zestaw przednich i bocznych poduszek powietrznych przeznaczonych zarówno dla kierowcy jak i pasażera, system ABS, system kontroli trakcji, dodatkowe światła przeciwmgielne, odpowiednio zaprojektowane strefy zgniotu oraz regulowaną kolumnę kierownicy.

BMW X6 M – wersje limitowane

Przez cały okres produkcji na rynku pojawiła się wyłącznie jedna wersja limitowana BMW X6 M nazwana Individual X6 Performance Edition, której ukazało się tylko 100 egzemplarzy.