BMW Vision Next 100 (2016) - koncept na setne urodziny marki
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BMW dzisiaj świętuje swoje setne urodziny. Z tej okazji przedstawiło koncept, który ma prezentować wizję przyszłości marki.
BMW to marka, która może pochwalić się sporym doświadczeniem w motoryzacji i generalnie w technice. Bayerische Motoren Werke powstało w 1916 roku. Niemiecki producent zajmował się budową silników lotniczych, później motocykli, a od końca lat 20. również samochodów. Od tamtej pory auta tego producenta bardzo się zmieniły. W swojej gamie BMW ma wiele wariantów Serii 1, Serii 2, 3, 4, 5, 6 oraz 7. W portfolio Niemcy mają także SUV-y z rodziny X, roadstera Z4 oraz nowoczesną i ekologiczną grupę modeli i, na razie składającą się z i3 oraz i8.
BMW jest w tym momencie jednym z najważniejszych graczy w kategorii premium. W szranki stają z tym producentem takie firmy jak Mercedes, Jaguar, Audi, Volvo, a teraz również Alfa Romeo. W jakim kierunku planuje pójść bawarski producent, który do tej pory cieszy się opinią firmy łączącej doskonale sport z luksusem?
Na razie nie poznaliśmy pełnego obrazu, ponieważ swój koncept BMW zabiera na wycieczkę po całym świecie, podczas której zaprezentuje także inne pojazdy z rodziny Vision. W Londynie do Next 100 dołączy Mini i Rolls-Royce, a w Los Angeles zobaczymy koncepcyjny motocykl.
Auto, które zostało przedstawione dziś, czyli w urodziny marki, to autonomiczny pojazd, który może być prowadzony przez komputer lub kierowcę. W zależności od wybranego trybu, zmienia się konfiguracja wnętrza, w tym ustawienia zagłówków i kierownicy.
Minimalistyczna kabina zawiera cztery oddzielne miejsca siedzące. Kierowca ma do dyspozycji coś, co kształtem bardziej przypomina wolant niż kierownicę. Wszelkie niezbędne do jazdy dane wyświetlane są na szybie. Akurat ostatnie z rozwiązań jest już teraz mocną stroną BMW - bawarski producent dysponuje jednymi z najlepszych HUD-ów.
BMW Vision Next 100 Alive Geometry
BMW od lat dostarcza nam frajdę z jazdy w dużych dawkach. Robi to na dodatek w świetnym stylu. Obiektywnie oceniając, BMW produkuje w większości bardzo zgrabne samochody o ładnych kształtach i detalach, które sprawiają, że od lat mają one silną tożsamość stylistyczną. Niemieckiej marce udało się ją osiągnąć bez drastycznego ujednolicania gamy modelowej, jak miało to miejsce już wcześniej u Audi, a teraz, w drastycznym stopniu także w Mercedesie.
Przyznam, że w związku z powyższym po tym producencie spodziewałem się czegoś innego na setne urodziny. Z pewnością Vision Next 100 jest pojazdem spektakularnym. To koncepcja odważna, prezentująca daleko wybiegającą w przyszłość wizję samochodu. Jednak temu pojazdowi daleko jest do świetnego stylu produkcyjnych modeli marki, w tym również historycznych. Grill w kształcie nerek jest wręcz karykaturalny, a wąskie, przednie światła nie mają nawet połowy tego charakteru, który znajdziemy w kapitalnym M4 czy i8.
The ideas behind the BMW VISION NEXT 100
Pozostaje mieć nadzieję, że BMW nie zatraci się w rysowaniu przyszłości w dziwnych kształtach i w salonach przez przynajmniej kolejnych 100 lat będzie nadal oferować maszyny z charakterem oraz klasą.