Alfa Romeo Giulia - silniki oficjalnie przedstawione, dilerzy czekają na zamówienia

Alfa Romeo Giulia - silniki oficjalnie przedstawione, dilerzy czekają na zamówienia

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Alfa Romeo przedstawiła zestaw silników, z którymi na początku będzie dostępna wyczekiwana Giulia. Włosi poinformowali także, że dilerzy w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii, Holandii i oczywiście Włoszech rozpoczęli przyjmowanie zamówień na tę maszynę.

Alfa Romeo kazała nam czekać na Giulię wyjątkowo długo. Model ten jest następcą 159, oferowanego jako sedan i sportwagon. Samochód ten przestał zjeżdżać z linii produkcyjnej w 2011 roku. Włosi nie utrzymali ciągłości jego linii modelowej i bardzo długo pracowali nad Giulią. Plotki mówiły, że władze Alfy Romeo wielokrotnie odrzucały kolejne projekty tego auta. Nic dziwnego, 159 była bardzo ładnym modelem, więc potrzebowała godnego następcy.

Alfa Romeo 159 - poprzednik Giulii
Alfa Romeo 159 - poprzednik Giulii

W ubiegłym roku zadebiutowała Giulia Quadrifoglio, która była, jak na debiut, solidną petardą. Rzadko kiedy producent wprowadzanie swojego nowego modelu zaczyna od prezentacji najmocniejszej wersji. Nie zwykli tak robić przynajmniej obecni konkurenci Alfy Romeo: BMW, Audi czy Mercedes. Tymczasem na start Włosi wystrzelili z 510-konnym sedanem. Mało subtelnie, ale skutecznie - teraz ilekroć na tapecie nie pojawia się Giulia, towarzyszą jej spore emocje.

Dzisiaj, 10 maja rozpoczęły się międzynarodowe prezentacje dziennikarskie, a w salonach we Włoszech, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii i Holandii rozpoczęto przyjmowanie zamówień na ten wóz. Giulia jest oferowana w trzech wariantach wyposażeniowych: po prostu Giulia, Super oraz mocarna Quadrifoglio.

Co ciekawe, na początku Alfa Romeo nie oferuje cywilizowanych wersji z silnikami benzynowymi. Póki co dostępnych jest pięć wariantów napędowych, z czego cztery z nich przeznaczone są dla mas i obejmują wyłącznie jednostki wysokoprężne. 2,2-litrowy diesel oferowany jest w dwóch typach: 150- i 180-konnym. Obydwa mogą być parowane z 6-biegową skrzynią ręczną lub 8-biegowym automatem. Odmiana Quadrifoglio oferowana jest na razie wyłącznie z 6-biegowym manualem. 8-biegowy automat ma wkrótce dołączyć do oferty.

Alfa Romeo Giulia - podstawowe dane techniczne silników i porównanie cen z BMW Serii 3

 Diesel 2.2 R4 150 KM, MT6Diesel 2.2 R4 150 KM, AT8Diesel 2.2 R4 180 KM, MT6Diesel 2.2 R4 180 KM, AT8Benzyna 2.9 V6 510 KM, MT6Benzyna 2.9 V6 510 KM, AT8
Pojemność:2,2 l2,2 l2,2 l2,2 l2,9 l2,9 l
Moc max.:150 KM przy 4000 rpm150 KM przy 4000 rpm180 KM przy 3750 rpm180 KM przy 3750 rpm510 KM przy 6500 rpm510 KM przy 6500 rpm
Moment max.:380 Nm przy 1500 rpm450 Nm przy 1750 rpm380 Nm przy 1500 rpm450 Nm przy 1750 rpm600 Nm przy 2500 rpm600 Nm przy 2500 rpm
Napęd rozrządu:PasekŁańcuch
Napęd:RWD (na tylną oś)
Masa własna:1374 kg1445 kg1374 kg1445 kg1580 kgb.d.
Prędkość max.:220 km/h220 km/h230 km/h230 km/h307 km/h307 km/h*
Przyspieszenie 0-100 km/h:8,4 s8,2 s7,2 s7,1 s3,9 s3,9 s*
Zużycie paliwa w mieście:5,3 l/100 km5,3 l/100 km5,3 l/100 km 5,3 l/100 km12,8 l/100 km12,4  l/100 km*
Zużycie paliwa w trasie:3,5 l/100 km3,5 l/100 km3,5 l/100 km3,5 l/100 km6,1 l/100 km5,7 l/100 km*
Zużycie paliwa średnie:4,2 l/100 km4,2 l/100 km4,2 l/100 km4,2 l/100 km8,5 l/100 km8,2 l/100 km*
Cena w Niemczech:34 100 euro36 350 euro37 400 euro (wersja Super)39 650 euro (wersja Super)71 800 eurob.d.
Cena porównywalnego BWM Serii 3:34 800 euro (318d, 150 KM, manual)36 950 euro (318d, 150 KM, auto)37 550 euro (320d 190 KM, manual)39 700 euro (320d 190 KM, auto)72 600 euro (M3, 431 KM, manual)76 500 euro (M3, 431 KM, auto)
* dane tymczasowe

W czerwcu do gamy Giulii dołączy 2,2-litrowy diesel o mocy 136 KM. W Niemczech jego ceny startują od 33 100 euro, czyli równowartości około 146 500 zł. Na razie w informacji prasowej Alfa Romeo nie podaje jednak jego specyfikacji obok wyżej opisanych silników. W dalszej perspektywie do gamy zostanie włączony też 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 297 KM.

Na razie niestety nie znamy cen Giulii w Polsce. Nie wiadomo też kiedy samochód ten zadebiutuje w naszych salonach Alfy Romeo.

Alfa Romeo Giulia (2016) - nowe zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/44]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (57)