Alfa Romeo Giulia - silniki oficjalnie przedstawione, dilerzy czekają na zamówienia
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Alfa Romeo przedstawiła zestaw silników, z którymi na początku będzie dostępna wyczekiwana Giulia. Włosi poinformowali także, że dilerzy w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii, Holandii i oczywiście Włoszech rozpoczęli przyjmowanie zamówień na tę maszynę.
Alfa Romeo kazała nam czekać na Giulię wyjątkowo długo. Model ten jest następcą 159, oferowanego jako sedan i sportwagon. Samochód ten przestał zjeżdżać z linii produkcyjnej w 2011 roku. Włosi nie utrzymali ciągłości jego linii modelowej i bardzo długo pracowali nad Giulią. Plotki mówiły, że władze Alfy Romeo wielokrotnie odrzucały kolejne projekty tego auta. Nic dziwnego, 159 była bardzo ładnym modelem, więc potrzebowała godnego następcy.
W ubiegłym roku zadebiutowała Giulia Quadrifoglio, która była, jak na debiut, solidną petardą. Rzadko kiedy producent wprowadzanie swojego nowego modelu zaczyna od prezentacji najmocniejszej wersji. Nie zwykli tak robić przynajmniej obecni konkurenci Alfy Romeo: BMW, Audi czy Mercedes. Tymczasem na start Włosi wystrzelili z 510-konnym sedanem. Mało subtelnie, ale skutecznie - teraz ilekroć na tapecie nie pojawia się Giulia, towarzyszą jej spore emocje.
Dzisiaj, 10 maja rozpoczęły się międzynarodowe prezentacje dziennikarskie, a w salonach we Włoszech, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii i Holandii rozpoczęto przyjmowanie zamówień na ten wóz. Giulia jest oferowana w trzech wariantach wyposażeniowych: po prostu Giulia, Super oraz mocarna Quadrifoglio.
Co ciekawe, na początku Alfa Romeo nie oferuje cywilizowanych wersji z silnikami benzynowymi. Póki co dostępnych jest pięć wariantów napędowych, z czego cztery z nich przeznaczone są dla mas i obejmują wyłącznie jednostki wysokoprężne. 2,2-litrowy diesel oferowany jest w dwóch typach: 150- i 180-konnym. Obydwa mogą być parowane z 6-biegową skrzynią ręczną lub 8-biegowym automatem. Odmiana Quadrifoglio oferowana jest na razie wyłącznie z 6-biegowym manualem. 8-biegowy automat ma wkrótce dołączyć do oferty.
Diesel 2.2 R4 150 KM, MT6 | Diesel 2.2 R4 150 KM, AT8 | Diesel 2.2 R4 180 KM, MT6 | Diesel 2.2 R4 180 KM, AT8 | Benzyna 2.9 V6 510 KM, MT6 | Benzyna 2.9 V6 510 KM, AT8 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność: | 2,2 l | 2,2 l | 2,2 l | 2,2 l | 2,9 l | 2,9 l |
Moc max.: | 150 KM przy 4000 rpm | 150 KM przy 4000 rpm | 180 KM przy 3750 rpm | 180 KM przy 3750 rpm | 510 KM przy 6500 rpm | 510 KM przy 6500 rpm |
Moment max.: | 380 Nm przy 1500 rpm | 450 Nm przy 1750 rpm | 380 Nm przy 1500 rpm | 450 Nm przy 1750 rpm | 600 Nm przy 2500 rpm | 600 Nm przy 2500 rpm |
Napęd rozrządu: | Pasek | Łańcuch | ||||
Napęd: | RWD (na tylną oś) | |||||
Masa własna: | 1374 kg | 1445 kg | 1374 kg | 1445 kg | 1580 kg | b.d. |
Prędkość max.: | 220 km/h | 220 km/h | 230 km/h | 230 km/h | 307 km/h | 307 km/h* |
Przyspieszenie 0-100 km/h: | 8,4 s | 8,2 s | 7,2 s | 7,1 s | 3,9 s | 3,9 s* |
Zużycie paliwa w mieście: | 5,3 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,3 l/100 km | 12,8 l/100 km | 12,4 l/100 km* |
Zużycie paliwa w trasie: | 3,5 l/100 km | 3,5 l/100 km | 3,5 l/100 km | 3,5 l/100 km | 6,1 l/100 km | 5,7 l/100 km* |
Zużycie paliwa średnie: | 4,2 l/100 km | 4,2 l/100 km | 4,2 l/100 km | 4,2 l/100 km | 8,5 l/100 km | 8,2 l/100 km* |
Cena w Niemczech: | 34 100 euro | 36 350 euro | 37 400 euro (wersja Super) | 39 650 euro (wersja Super) | 71 800 euro | b.d. |
Cena porównywalnego BWM Serii 3: | 34 800 euro (318d, 150 KM, manual) | 36 950 euro (318d, 150 KM, auto) | 37 550 euro (320d 190 KM, manual) | 39 700 euro (320d 190 KM, auto) | 72 600 euro (M3, 431 KM, manual) | 76 500 euro (M3, 431 KM, auto) |
* dane tymczasowe |
W czerwcu do gamy Giulii dołączy 2,2-litrowy diesel o mocy 136 KM. W Niemczech jego ceny startują od 33 100 euro, czyli równowartości około 146 500 zł. Na razie w informacji prasowej Alfa Romeo nie podaje jednak jego specyfikacji obok wyżej opisanych silników. W dalszej perspektywie do gamy zostanie włączony też 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 297 KM.
Na razie niestety nie znamy cen Giulii w Polsce. Nie wiadomo też kiedy samochód ten zadebiutuje w naszych salonach Alfy Romeo.