Alfa Romeo Giulia (2016) - premiera

Alfa Romeo Giulia (2016) - premiera

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie ważne jak wygląda odmiana sportowa, bo trzon sprzedaży będą stanowiły słabsze wersje. Tak jest w przypadku każdego modelu segmentów popularnych i nie inaczej jest w przypadku czarującej Alfy Romeo Giulii.

Nowe informacje

Obraz

Znamy już gamę silników nowej Alfy Romeo Giulii, które będą dostępne na samym początku sprzedaży. Oto one:

  • Benzynowy 2.0 GME T4 turbo - 297 KM i 300 Nm, skrzynia 8AT, przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 s, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,9 l/100 km, opcjonalnie napęd 4x4.
  • Diesel 2.2 JTDM - 150 KM i 380 Nm, 6MT, 7,9 s do 100 km/h, napęd FWD
  • Diesel 2.2 JTDM - 180 KM i 380 Nm, 6MT, 7,2 s do 100 km/h, 4,2 l/100 km, napęd FWD
  • Diesel 2.2 JTDM - 180 KM i 450 Nm, 8AT, 6,8 s do 100 km/h, 4,2 l/100 km, napęd FWD

Wiadomo już, że wersja benzynowa będzie współpracowała z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach, natomiast diesel standardowo z manualną, sześciobiegową, a automat będzie dostępny za dopłatą. Oczywiście tak jak w wersji Quadrifoglio napęd jest przenoszony na tylną oś z czterowahaczowym zawieszeniem, a w wersji benzynowej opcjonalnie na cztery koła. Samochód ma być wzorowo wyważony dzięki zastosowaniu lekkich materiałów, m. in. włókna węglowego w wale napędowym. Wersja wysokoprężna o mocy 180 KM ma ważyć 1374 kg, czyli naprawdę bardzo mało.

Obraz

Wszystkie wersje silnikowe będą standardowo wyposażone w układ ostrzegający przed kolizją z funkcją automatycznego hamowania. W zależności od specyfikacji kokpit Alfy ma być wyposażony w 3,5-calowy lub 7-calowy ekran komputera pokładowego, a za dopłatą również system multimedialny z 8,8-calowym ekranem. Gilulia jak przystało na samochód klasy premium prawdopodobnie nie będzie oferowany w kilku wersjach wyposażenia, ale z pakietami takimi jak Sport czy Luxury.

Pierwsze informacje

Obraz

O tym, że Giulia ma zamiar konkurować z sedanami klasy premium takich marek jak Audi, BMW, Jaguar czy Mercedes niech świadczy chociażby gama jednostek napędowych. Podstawowym silnikiem będzie motor benzynowy 2.0 turbo o mocach od 180 KM do 330 KM. Możemy się zatem spodziewać jeszcze dość ciekawej, małej premiery wersji z najmocniejszym benzyniakiem, która może stylistycznie przypominać Quadrifoglio. Choć wydaje nam się też, że to właśnie ten model, który prezentujemy na zdjęciach. Pod maską Giulii znajdą się również diesle o mocach 135 KM, 180 KM i 210 KM.

Sergio Marchionne potwierdził, że samochód trafi do produkcji już 15 marca.

Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (58)